Kurumların, BDDK, TCMB, SPK, GİB, TBB Risk Merkezi ve SEDDK mevzuatı kapsamında şirket kurulumları ve şirket lisans başvuru süreçlerinde, teknoloji altyapısının, organizasyonunun ve süreçlerinin iş, teknoloji ve uyum gereksinimleri doğrultusunda hazır olması ve ilgili süreçlerin kurumun, ilgili regülatörün ve diğer paydaşların beklentilerine uygun ve bütünsel olarak yönetilmesi açısından önem taşımaktadır.
Şirket kurulumları ve şirket lisans başvuru süreçlerinde bilgi teknolojileri ve bilgi sistemleri yapılarının oluşturulması amacıyla destek sağlamak üzere sunduğumuz hizmetlerimizi aşağıda bulabilirsiniz:
Şirket kurulumları ve şirket lisans başvuru süreçlerinde Finansal Hizmetler, Hukuk, Vergi, Uyum vb. ekipleriyle birlikte proje planlaması, yönetimi ve işletimi desteği verilmesi
Şirket kurulumları ve şirket lisans başvuru süreçlerinde Finansal Hizmetler, Hukuk, Vergi, Uyum vb. ekipleriyle başvuru desteği verilmesi
Şirket kurulumları ve şirket lisans başvuru süreçlerinde başvuru uyum denetimi yapılması
Şirket kurulumları ve şirket lisans başvuru süreçlerinde hazırlanması gereken zorunlu raporların hazırlanması
Stratejinin oluşturulması
Yönetişim yapısının tasarımı
Hizmet modelinin, hizmet yönetimi yapısının ve hizmet envanterinin tasarımı
Tedarik modelinin (iç kaynak / dış kaynak, bulut bilişim vb.) ve tedarik envanterinin tasarımı
Tedarikçi seçim desteği sağlanması
Bilgi teknolojileri süreçlerinde, iş süreçlerinde ve kurumsal destek süreçlerde kullanılan sistem, uygulama ve araçlara ilişkin seçim, kurulum ve yönetim desteği sağlanması (log yönetimi, talep ve değişiklik yönetimi, hizmet yönetimi ve varlık yönetimi vb. sistemler ile ana faaliyetlerin yürütüldüğü operasyonel sistemler, muhasebe, insan kaynakları ve satın alma vb. sistemleri)
Organizasyonun, süreçlerin ve kontrollerin, iyi uygulamalar, uluslararası kabul görmüş çerçeve ve standartlar ve mevzuat doğrultusunda tasarımı
Mimarinin organizasyon, süreç, kontrol, risk, teknoloji, sistem, uygulama, veri vb. katmanlarda kurumsal mimariye uygun şekilde tasarımı
Süreç dokümantasyonunun (politika, prosedür, standart vb.) oluşturulması
Teknik dokümantasyonun (kılavuz, talimat, plan vb.) oluşturulması
Planların (Risk Yönetimi Planı, Veri Yönetimi Planı, Olağanüstü Durum / Felaket Kurtarma Planları ve İş / Hizmet Sürekliliği Planları, Tedarikçi Yönetim Planı vb.) oluşturulması
Görev tanımları ve komite çalışma esasları ile rol ve sorumlulukların oluşturulması
Organizasyon, personel ve süreçler için anahtar performans göstergelerinin belirlenmesi
Mehmet Zeki Önal
Bilgi Teknolojileri Risk ve Yönetişim Hizmetleri Lideri, PwC Türkiye
Telefon: +90 212 326 6042