Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış 2020-2024

Geleceği ileriye taşımak: Eğlence ve medya sektörü toparlanma döneminde yeniden şekilleniyor

53 ülkede 14 segmentteki tüketici ve reklam veren harcama verisine yönelik beş yıllık öngörü

PwC Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış: 2020-2024 raporuna göre COVID-19 salgını tüketici davranışlarını kökten değiştirerek normal şartlar altında gerçekleşmesi daha uzun süre alacak dijital dönüşümü hızlandırdı. Tüm sektörleri şekillendiren en önemli faktörlerden biri olan dijitalleşme sosyal mesafe ve seyahat kısıtlamaları sebebiyle daha da güçlendi. Sonuç olarak 2020’de eğlence ve medya dünyası daha uzak mesafeli, daha sanal, daha fazla çevrimiçi akış temelli, daha kişisel ve ev merkezli hale geldi.

Pandeminin etkileri hakkında temel öngörüler

Bu sene 21. Sayısı hazırlanan Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış raporu, COVID-19’un eğlence ve medya sektörü üzerindeki etkilerini inceliyor. Geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi yine zengin veri, tahmin ve analizlerin ışığında hazırlanan rapor, şirketlerin gelecek yıllardaki stratejileri şekillendirmeye yardımcı olacak yeni bakış açıları ve öngörüleri bir araya getiriyor. 

Türkiye Değerlendirmeleri

Kitap Yayıncılığı

Türkiye toplam kitap gelirlerinin 2020 yılında yaklaşık 386 milyon ABD doları olması tahmin ediliyor. Gelecek beş yılda gelirlerin bileşik yıllık büyüme oranının -%1 olması öngörülüyor. Basılı kitap yayıncılığı sektöründeki düşüş devam ederken dijitalleşmenin beraberinde getirdiği elektronik kitap yayınlarının toplam sektör gelirleri içindeki oranı artmaya devam ediyor. Elektronik kitap gelirlerinin gelecek beş yılda bileşik yıllık büyüme oranının yaklaşık %11 olması bekleniyor.

Kurumlar arası (B2B)

2019 yılında 475,6 milyon ABD doları olarak gerçekleşen Türkiye B2B gelirlerinin 2020 yılında tüm dünyayı etkileyen pandemi koşulları nedeniyle 374,4 milyon ABD dolarına gerilemesi bekleniyor. Gelecek beş yılda toparlanma etkisi ile %3,9 bileşik yıllık büyüme oranına ulaşması öngörülüyor.

Sinema

Küresel salgın sebebiyle alınan önlemler çerçevesinde ev dışı sosyal aktivitelerin büyük ölçüde kısıtlanması sonucu sinemalar kapandı ve önemli filmlerin vizyon tarihleri ertelendi. Türkiye sinema sektörü gelirlerinde 2020 yılında 2019’a kıyasla %51,6 azalması bekleniyor. Küresel ölçekte gözlemlenen bu gelir düşüşünün, gelecek beş yılda toparlanması ve Türkiye sinema sektörü gişe gelirlerinin %2,6 bileşik yıllık büyüme oranına ulaşması öngörülüyor.

Veri Tüketimi

2020 yılında 35,7 trilyon MB veri kullanıma ulaşması beklenen Türkiye’de, kullanılan verilerin %61’i akıllı telefon ve tablet aracılığı ile tüketiliyor. Gelecek beş yılda bileşik yıllık büyüme oranının %19,3 olarak tahmin edildiği veri kullanımında, akıllı telefon ve tabletin yanı sıra diğer taşınabilir aygıtların da ekleneceği öngörülüyor.

İnternet Erişimi

Türkiye’de internet erişiminin 2020 yılında yaklaşık 5.107 milyon ABD doları gelir üretmesi bekleniyor. Bu gelirin %82’i mobil internet erişiminden elde ediliyor. Mobil internet erişimi gelirlerinin gelecek beş yıllık gelirlerinde bileşik yıllık büyüme oranının %7,7’ye ulaşması beklenirken, sabit geniş bant erişiminde aynı oran %2 hesaplanıyor. 

İnternet Reklamcılığı

2020 yılı hacmi 600 milyon ABD Doları hesaplanan Türkiye internet reklamcılığı gelirlerinin yarısından fazlası mobil internet reklamcılığından geliyor. Mobil internet reklamcılığının gelecek beş yıllık gelirlerinde yaklaşık %8 bileşik yıllık büyüme oranını yakalaması bekleniyor.

Müzik, Radyo ve Podcast:

2020 yılında 141,5 milyon ABD dolarına gerilemesi beklenen Türkiye müzik, radyo ve podcast sektöründe (2019: 184 milyon ABD doları), toplam gelirlerin tahmin dönemi boyunca %5,8 bileşik yıllık büyüme oranı ile 2024’de 244,1 milyon ABD dolarına ulaşması bekleniyor. Podcast reklam gelirlerinin gelecek beş yıl içinde %27,2 bileşik yıllık büyüme oranına ulaşmasıyla toplam gelirler içindeki payının artacağı öngörülüyor.

Gazete ve Dergi

Türkiye gazete ve dergi sektörü tiraj düşüşlerine bağlı olarak gelirlerinde düşüş yaşamaya devam ediyor. 2020 yılı gelirlerinde yaklaşık %12 düşüş öngörülen sektörde gelecek beş yılda  -%3,8 bileşik yıllık büyüme oranı bekleniyor.

Açık Hava Reklamcılığı (OOH)

Türkiye toplam ev dışı reklamcılık pazarının 2020 yılında 82,8 milyon ABD doları gelir yaratması beklenirken, bu gelirlerin 2024 yılında 145 milyon ABD dolarına ulaşacağı tahmin ediliyor. Dijital gelirlerin toplam içindeki payını artırarak, tahmin dönemi boyunca %11,2 bileşik yıllık büyüme oranına ulaşacağı bekleniyor. 

OTT Video

Türkiye OTT video gelirlerinin %9,7 bileşik yıllık büyüme oranı ile 2024’de 283,5 milyon ABD Dolarına erişmesi bekleniyor.

Geleneksel TV ve Ev Videosu

Türkiye 2020 gelirlerindeki %96 payı ile 402 milyon ABD Dolarına ulaşması beklenen TV aboneliğinde tahmin dönemi boyunca %3,8 bileşik yıllık büyüme oranı bekleniyor. 

Televizyon Reklamcılığı

2020 yılında 704,4 milyon ABD dolarlık gelir beklenen Türkiye televizyon reklamcılığı, bu gelirin %83’ünü geleneksel televizyon reklamcılığından elde etti. Dijitale geçiş süreci hızlanan televizyon yayıncılığı etkisiyle dijital televizyon reklamları gelirlerinin artması bekleniyor. 2024 yılında 873,1 milyon ABD dolarına ulaşması beklenen televizyon reklamcılığı gelirlerinin %6’sının online, %17’sinin çok kanallı, %77’sinin ise geleneksel televizyon reklamcılığından elde edilmesi bekleniyor.

Video Oyunları ve E-Spor

2020 yılında Türkiye video oyunları ve E-Spor gelirlerinin %73’ü, 482,2 milyon ABD doları gelir sağlayan sosyal video oyunlarından bekleniyor. Bu kategorinin tahmin dönemi boyunca %7,2 bileşik yıllık büyüme oranı ile 2024 yılında 620,3 milyon ABD dolarına ulaşması bekleniyor.

Küresel ekonomilerde büyük gelir akışı yaratan E-Spor, 2019 yılından itibaren Türkiye’de de artan ilgi ile birlikte gelir sağlamaya başladı. Gelecek beş yılda bileşik yıllık büyüme oranının yaklaşık %21’e ulaşması beklenen E-Spor’un 8,6 milyon ABD doları gelir üretmesi bekleniyor.

2020 raporu perspektifleri

Tüketici alışkanlıklarını öğrenmek bir ömür sürebilir ancak tek bir karantina tüm bu alışkanlıkların değişmesine sebep olabilir. COVID-19 pandemisi, normal şartlar altında gerçekleşmesi daha uzun sürecek dijital dönüşümü günümüze taşıyarak ve sektörün dönüm noktalarını zorlayarak tüketici davranışlarındaki mevcut değişimleri hızlandırdı.

Perspektifler raporunu indirmek için tıklayınız

Keşfet ve karşılaştır

Tüketicilerin ve reklam verenlerin, eğlence ve medya sektöründe zaman ve bütçelerini nerelerde harcadıklarını anlamak çoğu önemli kararının verilmesine yardımcı olur.

PwC Küresel Eğlence ve Medya Sektörüne Bakış raporu, tek bir kaynakta karşılaştırmalı olarak tüketici ve reklam verenlerin harcamalarına yönelik veri ve analizler içerir. Kararları nasıl etkilediğinizden bağımsız olarak rapor, sektör trendlerini anlamanıza destek olarak yeni fırsatlardan yararlanmanızı sağlar.

Ürün özelliklerini inceleyin

Rapora erişim

  • 53 ülke ve 14 segmentle ilgili veri ve yorumlara 12 ay boyunca erişim
  • Isı haritaları, GSYİH ve eğlence ve medya sektörü büyüme karşılaştırmaları ve en iyi 10 sıralaması dâhil grafik ve görsellere erişim
  • Kurumsal birden fazla kullanıcıya yönelik üyelik
 

Tekil kullanıcı

  • Sadece bir segment seç
  • Kredi kartı ile ödeme yapın ve anında erişin
$600 USD
Abone ol

Tekil kullanıcı tam paket

  • 14 segmentin tümü
  • Kredi kartı ile ödeme yapın ve anında erişin
$2,700 USD
Abone ol

Toplu

  • Sözleşme ve ödeme bilgileri için bize ulaşın

İletişim

Cenk Uslu

Cenk Uslu

Eğlence ve Medya Sektörü Lideri, PwC Türkiye

Telefon: +90 212 326 6348

Bizi takip edin