Deneyimin Yönü: Beyaz Tişört Çalışması

Türkiye Moda Perakende e-Ticaret Deneyimi Değerlendirmesi

Hero image
  • İçgörü - Görüş
  • 04 Eylül 2024
Sektörün önde gelen 15 perakendecisinin e-ticaret deneyimleri kapsamlı bir şekilde değerlendirildi.

Pazar payının üçte birinden fazlasını kapsayan ve sektör temsiliyeti güçlü bir örneklem sağlandı.

Pazar dinamiklerine uygun olarak geliştirilen 77 çok boyutlu metrik ile analiz edildi.


Araştırma Hakkında

Hızla değişen dijital perakende sektöründe, pazar payını kazanmak ve korumak isteyen perakendeciler için müşteri deneyimi kritik bir farklılaştırıcı olarak karşımıza çıkıyor. Oldukça fazla seçeneğin benzer fiyatlarda sunulduğu bu rekabetçi ortamda, yalnızca maliyet ve ürün kalitesiyle öne çıkmak artık yeterli değil. Geleceğin fırsatları; müşteri etkileşimi, kişiselleştirme ve sorunsuz alışveriş deneyimlerinin detaylarında yatıyor.

Müşterilerin gözünden e-ticaret deneyimlerini değerlendirdiğimiz çalışmamız; moda perakendecilerinin hangi alanlarda başarılı olduğunu ve hangi alanlarda farklılaşma gerektiğini ortaya koyuyor. Çalışmada, seçilen perakendecilerin e-ticaret platformlarından bir beyaz tişört satın alındı ve iade süreçleri aynı yöntemle gerçekleştirildi. Tüm süreç anlık olarak değerlendirildi ve analiz edildi. Çalışma, gelişim alanlarını ve fırsatları belirleyerek perakendecilere müşteri memnuniyeti ve sadakatini artıracak içgörüler sunmayı, aynı zamanda e-ticaret dünyasında zorlukları aşarken ayırt edici deneyimler yaratmaları için rehberlik etmeyi hedefliyor.

Her dolapta bulabileceğiniz beyaz tişörtü ele alalım. Kullanımı kolay olan bu sade ve temel parça için aradığınız kalıp, kumaş ve stili bulmak her zaman kolay olmuyor. Türkiye’nin önde gelen 15 moda perakendecisinin sunduğu 3.256 beyaz tişört arasından nasıl seçim yaparsınız?

Beyaz Tişört Çalışması bu sorunun cevabını arıyor.


 

Beş
Yolculuk

Adımı’nı

Üç
Nitelik

kapsamında

Dört
Deneyim Boyutu

altında değerlendirdik

Yolculuk

Keşif

Keşif deneyimi ne kadar sezgisel ve akıcı?

Bu aşama, müşterilerin perakendecinin sitesine girdikleri andan itibaren ürünleri ne kadar zahmetsizce inceleyip keşfedebildiklerini ölçer.

#Anasayfa, #AramaFonksiyonu, #ÜrünListeleme

Değerlendirme

Değerlendirme deneyimi ne kadar yönlendirici ve ikna edici?

Bu aşama, ürün detaylarının ve karşılaştırma araçlarının içeriğinin zenginliğine odaklanarak müşterilerin bilinçli kararlar vermesini sağlandığından emin olur.

#ÜrünDetayı

Ödeme

Satın alma deneyimi ne kadar zahmetsiz ve güvenli?

Bu aşamada, satın alma yolunun kolaylığı ve güvenliği ile alışveriş sepetinden ödeme aşamasına geçişin sorunsuz gerçekleşmesi değerlendirilir.

#AlışverişSepeti, #Ödeme

Teslimat

Teslimat deneyimi ne kadar güvenilir ve bilgilendirici?

Bu aşama, sipariş onayından başlayarak ürünün adrese ulaştığı ana kadar teslimatın verimliliğini ve güvenilirliğini inceler.

#BaşarıSayfası, #SiparişlerimSayfası, #TeslimatTakibi

 

İade

İade deneyimi ne kadar sade ve müşteri dostu?

Bu aşama, iade süreçlerinin kolaylığını ve müşteri odaklı doğasını ölçer ve sorunsuz geri ödemeler sağlanmasına odaklanır.

#İade, #İadeTakibi

Nitelik
İçerik:

Müşterileri çekmek ve kazanmak için ilgi çekici materyaller oluşturmak.

UX/UI:

Dijital platformların kullanılabilirliğini ve görsel albenisini arttırmak.

Servis:

Bütüncül müşteri yolculuğunu zenginleştirmek için anlamlı hizmetler sunmak.

Deneyim

Sunulan toplam deneyim ise 77 kriter ışığında, müşteride karşılık bulan 4 boyutu ile değerlendirildi. 
 

01

Akıcı

Akış ve kanallar birbiriyle uyumlu, kolay ve sorunsuzdur; müşteri adına çalışır.

Deneyim, tutarlı, kendi içinde bağlantılı ve güvenilir pürüzsüz kullanıcı akışlarına ve arayüzlere sahiptir.

02

Kişisel

Müşterilerin kendilerini değerli, dikkate alınmış ve dahil edilmiş hissetmelerini sağlar. İhtiyaçları öngörme ve buna uygun özelleştirilmiş bir hizmet sunma becerisine sahiptir.

Müşterilerin beklentilerini ve zevklerini öngörür, böylece müşterilerin tekrar alışveriş yapmasını kolaylaştırır.

03

Sürükleyici

Müşterilere güven vererek, ilham vererek veya heyecanlandırarak onların duygusal ihtiyaçlarını karşılar. Müşteriler hem deneyimin sonunda hem de başında kendilerini daha iyi hissederler.

Deneyim ilham verici ve duygu odaklıdır, böylece müşteriler daha uzun süre vakit geçirmek ve düzenli olarak ziyaret etmek isterler.

04

Ayırt Edici

Bu deneyim, akılda kalıcı, samimi ve amaca yönelik olduğu için diğerlerinden ayrılır.

Akılda kalıcı deneyim, ayırt edici değerleri aktarır ve kusursuz bir hizmet organizasyonuna yardımcı olur.

#AYRI DEĞERLENDİRİLMİŞTİR

“Müşteri yolculuğunun akışını değil, sektör normlarını alt üst edin”

Değerlendirme Sonuçları

Çalışmamızın ortaya koyduğu dokuz temel içgörü.

  • 1

    Moda perakende sektörü, hijyen faktörlerinde üzerine düşeni yapıyor.

  • 2

    Arayüz öğelerindeki göz alıcılığa kıyasla, müşteri odaklı süreç ve servislerdeki kopukluklar varlığını koruyor.

  • 3

    Ayırt edici unsurların eksikliği satış sonrası süreçlerde belirgin biçimde kendini gösteriyor.

  • 4

    Yerel perakendeciler müşteri ihtiyaçlarını karşılamada Türkiye’deki uluslararası rakiplerine kıyasla önde.

  • 5

    Kitlesel pazar oyuncuları, premium markalara kıyasla online alışveriş deneyiminde önde.

  • 6

    Müşterilerin karar süreçleri perakendecilerin e-ticaret deneyiminde yeterince desteklenmiyor.

  • 7

    Ödeme aşamasında sunulan pürüzsüz müşteri deneyimi, teslimat ve iade süreçlerinde gözle görülür biçimde düşüyor.

  • 8

    Teslimat iş ortaklarının performansı, bütüncül deneyimi ve marka itibarını kritik şekilde etkiliyor.

  • 9

    Perakendecilerin çoğu iade deneyimindeki potansiyeli etkin bir şekilde kullanmıyor.


 

Required fields are marked with an asterisk(*)

Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Açık Rıza *

Yukarıda yer alan Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Açık Rıza bölümündeki 'Onay veriyorum' butonunu tıklayarak, aşağıdaki PwC Türkiye Aydınlatma Metni'ni incelediğimi ve PwC Türkiye ile paylaştığım tüm kişisel verilerimin doğru, güncel ve tam olduğunu beyan ve taahhüt ediyor ve işbu formdaki ad-soyad, unvan, firma, e-posta bilgilerim ile talebime ilişkin kişisel verilerin PwC Türkiye tarafından işlenmesine ve aktarılmasına, Eğer yurtdışına aktarımı onaylamıyorsanız bu formda belirtilen verileri, Bize Ulaşın ile e-posta iletebilirsiniz.

İletişim

Etkin Çiftçi

Etkin Çiftçi

Bulut ve Dijital, Deneyim Danışmanlığı Direktör, PwC Türkiye

Telefon: +90 212 326 6161

Simin Toker

Simin Toker

Bulut ve Dijital, Teknoloji Direktör, PwC Türkiye

Telefon: +90 212 326 6896

Gizle

İletişim Formu

PwC çözümleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için bize ulaşın

Bizi takip edin