Sigorta sektörü dönüşümden geçti ve sigortacılar COVID-19’un yarattığı zorlukların üstesinden geldiler. Sektör poliçe sahiplerine karşı artan yükümlülüklerini yerine getirdi ve şirketlerde benzeri görülmemiş zorluklarla başa çıktı, müşterileri için canla başla çalıştı ve büyük kriz ortamında varlığının önemini kanıtladı.
Şimdi, sektörün nereye doğru gittiğini, COVID-19’un makroekonomik etkilerine, ESG konularına ve iş gücüyle ilgili sorunlara değinilmesi için uzun vadede hangi değişimlere ihtiyaç olduğunu değerlendirmenin vakti geldi. Pazardaki bazı oyuncular uzun vadeli stratejilerini baştan düşünüyorlar çünkü güven ve sosyal duyarlılık konuları sektörde her zamankinden daha büyük bir rol oynuyor. Bulgularımıza göre sektörü etkileyecek beş trend, sigortacıların stratejilerini yeniden tasarlarken akıllarında tutmaları gereken beş zorunluluğu öne çıkarıyor.
Geleneksel olarak riskten kaçınan, yavaş değişen bu sektör için heyecanlı ve zorluklarla dolu bir süreç. Bugün sigortacılar ulaştıkları hızın meyvesini alarak geleceği yeniden değerlendirmeliler ve dünyadaki konumlarını yeniden tasarlamalılar.
Sigorta sektörü oyuncularının büyümenin bir sonraki aşamasına geçerken dikkat etmesi gereken birbirine bağlı ve birbirini güçlendiren 5 stratejik zorunluluğu tespit ettik.
Beklentiler gelişirken ve sektör değişirken, sigortacıların sektöre yönelik cesur bir vizyona katkıda bulunmaları ve kendi yollarını da seçmeleri gerekecek. Seçtikleri yoldan bağımsız olarak, stratejisini sosyal misyona bağlayan, ortaya çıkan müşteri ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde iş modelini dönüştüren ve çevik, teknolojiyle desteklenen bir kuruluş geliştiren sigortacılar rekabette eşsiz avantajlar elde edecek.