PwC Küresel CEO Araştırmasını İzmirli CEO’lar ile paylaştı

PwC’nin ‘CEO Roundtable’ toplantısı İzmir’de gerçekleşti.

İzmir’e ve bölgesel büyümeye önem verdiğini her fırsatta dile getiren PwC, iş dünyasının önde gelen yöneticilerini ağırladığı ‘CEO Roundtable’ toplantısını ikinci kez İzmir’de düzenledi. Toplantıda gündemin ana konusu CEO’ların beklentileri ve depremin ekonomik etkileri oldu. 

PwC’nin yaklaşık iki yıldır teknoloji, geleceğin işgücü, sürdürülebilirlik ve global trendler gibi farklı konuları tartışmak üzere CEO’larla bir araya geldiği ‘CEO Roundtable’ buluşması İzmir’de düzenlendi.  PwC Türkiye Bölgelerden Sorumlu Şirket Ortağı Mehmet Karakurt’un ev sahipliğinde gerçekleştirilen etkinlikte, PwC Türkiye Kıdemli Ortağı Cenk Ulu ve PwC Türkiye Müşteri ve Endüstri Grupları Lideri ve Şirket Ortağı Cihan Harman, PwC’nin açıkladığı 26. Küresel CEO Araştırmasının sonuçlarını ve depremin yarattığı ekonomik etkileri İzmirli iş adamları ile paylaştı. Toplantıya Türkiye iş dünyasında farklı sektörlerde faaliyet gösteren 25 CEO ve C-Level yönetici katıldı.

Toplantıda açılış konuşması yapan PwC Türkiye Bölgelerden Sorumlu Şirket Ortağı Mehmet Karakurt, “PwC olarak bölgesel büyümenin merkezini İzmir olarak görüyoruz. Bölgesel büyümede sadece kendimizin değil paydaşlarımızın da değişen gündemi takip etmeleri için düzenli olarak bu tür organizasyonlar yapıyoruz. Bu hassasiyetle ikinci kez İzmir’de düzenlediğimiz ‘CEO Roundtable’ toplantılarımızı düzenli olarak hem İzmir’de hem de diğer ofislerimizin yer aldığı Ankara, Bursa, Eskişehir’de düzenleyerek, CEO’lar ile buluşmaya ve gündemi değerlendirmeye devam edeceğiz” dedi.

PwC Türkiye Müşteri ve Endüstri Grupları Lideri ve Şirket Ortağı Cihan Harman ise Küresel CEO Araştırmasında öne çıkan başlıklara değindi. Harman, “Bu seneki araştırma CEO’ların gelecek için yarışmakla birlikte bugünkü problemleri eş zamanlı yönetmeleri ve bu sayede dengeyi sağlamaları gerektiğini ortaya koyuyor.  Araştırmadan çıkan diğer bir kritik nokta ise CEO’ların yüzde 40’ı, şirketlerinin mevcut durumlarıyla devam etmesi halinde, önümüzdeki 10 yılda ekonomik olarak işletilebilir olmaktan çıkacağını düşünüyor. Buradan görüyoruz ki CEO’lar bir dönüşüm ihtiyacının farkında” dedi. 

26. Küresel CEO Araştırması’ndan öne çıkan başlıklar 

  • CEO’ların %40’ı, şirketlerinin mevcut durumlarıyla devam etmesi halinde, önümüzdeki 10 yılda finansal olarak varlığını sürdüremeyeceğini düşünüyor.

  • Türkiye’deki CEO’ların %77’si küresel ekonomik büyümenin önümüzdeki yıl azalacağını düşünüyor. 

  • Türkiye’de yasal düzenlemeler (%72), tedarik zinciri sorunları (%66) ve işgücü / yetenek (%66) konuları CEO’ların gündeminde yer alıyor.

Depremin ekonomik etkileri

Depremin ekonomik etkilerine değinen PwC Türkiye Kıdemli Ortağı Cenk Ulu “Depremin ekonomik etkilerinin aşılması adına önümüzdeki dönemde yatırım teşvik süreçlerine ilişkin pek çok gündem maddemiz olacak. Kapsamlı vergi affı dahil olmak üzere vergi borçlarının yapılandırılması yeniden gündemde. Depremden etkilenen 11 ilde, depremden önce başlayan yatırımlara ek süre verilmesi çok muhtemel gözüküyor. Öte yandan bu iller özelinde Yatırım Teşvik Paketi planlanmasının yanı sıra, zarar gören yatırımlar için taşınma ya da yenilemeye ve ek istihdama yönelik teşvik uygulamaları bekliyoruz. Bununla birlikte risk, strateji, dayanıklılık, kriz yönetimi ve insan kaynağı gibi kritik başlıklarda pek çok soruya yanıt arayacağımız bir dönem öngörüyoruz” dedi.

Depremin ekonomik etkilerine ilişkin bazı tespitler

  • Depremden etkilenen 14 milyon nüfusun yaşadığı bölge, milli gelirin %9’unu oluşturuyor ve toplam ticaret hacmi 22 milyar dolar düzeyinde.

  • Dünya Bankası depremin maliyetini 34 milyar dolar olarak öngördü, piyasa araştırmaları maksimum etkinin 50 milyar dolara ulaşabileceğini gösteriyor.

  • Reel ekonomik büyümeye yüzde 0,5 puan düşüş olarak yansıması bekleniyor. Enflasyonu ise yüzde 3-5 puan artıracağı tahmin ediliyor.

  • İhracat ve turizm gelirleri kayıplarına bağlı cari açıkta artış, vergi gelirlerinde ve satınalma / talep gücünde ise düşüş bekleniyor.

 

İletişim

Aslıhan Dellaloğlu Karacalı

Pazarlama ve İletişim, Direktör, PwC Türkiye

Telefon: +90 212 326 6570

Bizi takip edin