Playback of this video is not currently available
Aile şirketlerinin yönetimi yeni nesil liderlerin eline geçmeye hazırlanırken, üretken yapay zekânın (GenAI) katalitik gücüyle beslenen derin bir dönüşüm yolda. Bu, yalnızca liderlikte bir değişime değil, aynı zamanda aile tarafından işletilen ve sahip olunan işletmelerde temelde yeni bir teknolojiden yararlanmaya yönelik stratejik bir değişime de işaret ediyor.
Doğru anlayanlar için üretken yapay zekâ gelecekteki başarıyı şekillendirecek. Gelecek nesil aile şirketi üyeleri (NextGen) veya vizyoner liderlerin bu dönüşümün anahtarını elinde tuttuğuna inanıyoruz.
900'den fazla Küresel Gelecek Nesil Araştırması (NextGen) katılımcılarıyla yaptığımız küresel araştırma, onların yalnızca üretken yapay zekâ konusunda mevcut nesilden daha iyimser olduklarını değil, aynı zamanda yapay zekâya ilişkin sorumlulukları kısıtlı ve saklı alanlardan kaydırarak kurumsal çapta benimsenmeyi destekleyecek şekilde dağıtmanın acil ihtiyacını da anladıklarını gösteriyor.
PwC'nin Küresel Gelecek Nesil Araştırması 2024 yılında, aile şirketlerindeki yeni nesil üyeler için yapılan uluslararası bir pazar araştırmasıdır. Araştırmanın amacı, yeni nesil üyeler için günün önemli konuları hakkında ne düşündüklerini, nasıl bir rol oynadıklarını ve hangi rolleri oynamaları gerektiğini anlamaktır. Araştırma ve anket çalışması, 13 Kasım 2023 ve 23 Ocak 2024 tarihleri arasında 63 bölgede 917 görüşmeyle çevrimiçi olarak gerçekleştirildi.