Metaverse çağına hazırlanmaya başlamanın 6 yolu
Henüz gerçek bir Metaverse yok; ancak birçok kavram şimdiden iş dünyası için önemli hale geldi. Birçok şirket yavaş ve istikrarlı altı adım atarak Metaverse’den fayda sağlayabilir. Bu adımların ilk üçü fırsatlara odaklanıyor ve şu anda mevcut olan örneklerden yararlanıyor. Diğer üçü ise, Metaverse’ün gelecekteki başarısını destekleyecek kapasitelerin oluşturulmasına yardım edecek.
Hızlı Kazanımlar
Hızlanın. Teknoloji şirketleri dahil çoğu şirket, hızla değişen Metaverse kavramlarından kurumsal olarak haberdar değil. Şirketler dijital işlemlerini ve yatırımlarını emanet etmek ve gerçekten anlamak için gereken becerilere ve süreçlere sahip değil. Şirketler, konuyu ele almak için bir çalışma grubu oluşturabilir, kripto paralar ve merkezi olmayan otonom kuruluşlar (DAO) gibi temel kavramları ve bunların ilişkisini anlamaya ve değişen Metaverse’ü takip etmeye ayırabilir.
Strateji oluşturarak ilerleyin. Metaverse’den ve onunla ilişkili temel kavramlardan elde edilebilecek kısa ve uzun vadeli fırsatları tespit edin, sonrasında da ufak denemeler ile belirlediğiniz stratejiyi uygulamak uygulamak için bir yol haritası oluşturun. Örneğin, hizmetleri daha esnek hale getirmek, güvenlik ve kimlik için planlar geliştirmek, yeni müşteri deneyimleri tasarlamak, Metaverse yolculuğunda faydalı olabilecek artırılmış/sanal gerçeklik (AR/VR) denemeleri yapmak veya bu konularla ilgili yeni dijital yetkinlikleri işe almak gibi adımlar ile uygulamaya başlanabilir.
Nabız yoklayın. Şu anda Metaverse’ün temelini oluşturan trendlerle ilgili mevcut birkaç fırsatı seçin. Daha düşük riskli senaryolar arasında, fiziksel ürünlerin dijital versiyonlarının satılması, sanal ürün ve mağazaların sunulması, marka farkındalığını ve müşterilerle ilişkileri geliştirmek için NFT’lerin (Non-Fungible Token) çıkarılması yer alıyor. Şirketler aynı zamanda, satış, reklam ve müşteri desteği için dijital gayrimenkul satın almayı veya kiralamayı da değerlendirmek isteyebilir. Dijital gayrimenkul daha yüksek riskli bir opsiyon; çünkü, dijital dünyalardan hiçbirinin uzun vadeli olacağı henüz kanıtlanmadı.