“İstirahatli Olan Sigortalıların İşyerinde Çalışmadıklarına Dair Bildirimin İşverenlerce Sosyal Güvenlik Kurumuna Gönderilmesine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ” yürürlükten kaldırılmış, ancak bu tebliğde yer alan hükümler Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliği, 2016/21 ve 2017/26 sayılı Genelgelere taşınmış olduğundan sigortalıların istirahatli oldukları sürede işyerinde çalışmadıklarına dair bildirim yapılmasına devam edilmesi gerekmektedir.
SGK’nın 30.09.2021 tarihli Duyurusunda;
30.09.2021 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan tebliğ ile 12/5/2010 tarihli ve 27579 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanmış olan “İstirahatli Olan Sigortalıların İşyerinde Çalışmadıklarına Dair Bildirimin İşverenlerce Sosyal Güvenlik Kurumuna Gönderilmesine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ” yürürlükten kaldırılmış olmakla birlikte,
Kaldırılan tebliğde yer alan hükümler Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliği, 2016/21 ve 2017/26 sayılı Genelgelere taşınmış olduğundan sigortalıların istirahatli oldukları sürede işyerinde çalışmadıklarına dair bildirim yapılması uygulamasında değişiklik olmayıp, işverenlerin çalışılmadığına dair bildirim girişi yapma yükümlülüklerinin devam ettiği açıklanmıştır.
Buna göre, Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliğinin “Geçici iş göremezlik ödeneğinin ödenmesi ve hesaplanması” başlıklı 40. Maddesindeki;
Hükmü yürürlükte olduğundan, istirahatli sigortalıların istirahatli oldukları sürelerde çalışmadıklarına dair bildirim girişi yapılmasına ilişkin mevcut uygulama aynen devam etmekte olup, bildirimin yapılmaması veya geç yapılması halinde 5510 sayılı Kanunun 102. Maddesinin (i) bendindeki;
Hükmü uyarınca işlem yapılmaya devam olunmaktadır.
Söz konusu SGK duyurusuna aşağıdaki bağlantı aracılığıyla ulaşabilirsiniz.