Stratejik İş Gücü Planlama Araştırması

Geleceğin İş Gücüne Hazır mıyız?

Dijital dönüşüm sürecinde iş yapış şekilleriyle birlikte geleceğin iş gücü de dönüşüyor. Rekabet avantajlarını koruyabilmeleri ve organizasyonlarını geleceğe taşıyabilmeleri için, şirketlerin otomasyonun giderek artan etkilerini de göz önünde bulundurarak, ihtiyaç duydukları nitelikli iş gücü için yol haritalarını hazırlamaları önemli. PwC Türkiye İnsan Yönetimi ve Organizasyon Danışmanlığı Bölümü tarafından 15’i aşkın sektörden 115 kurumun katkılarıyla hazırlanan Stratejik İş Gücü Planlama Araştırması, bu süreçte şirketlerin iş gücünü geleceğe hazırlaması konusunda yol göstermeyi hedefliyor.

Araştırmadan önemli bulgular:

  • Araştırma katılımcılarının 3'te 2'sinin iş gücü planlama sürecine özel uzmanlaşmış bir çalışan ya da ekibi bulunmuyor.

  • Araştırma sonuçlarımıza göre kurumların yalnızca 5'te 1'i hem nitelik hem de nicelik analizini kurum genelinde gerçekleştiriyor.

  • İş gücü analizi yaptığını belirten kurumların %65'i sürecin ana sorumlusu olarak İnsan Kaynakları birimini gösteriyor.

  • İş gücü planlaması yaparken herhangi bir istatistiki yazılım ya da iş gücü planlama için geliştirilmiş bir sistem kullandığını belirten kurumların oranı yalnızca %3.

  • İş gücü planlamada olgunluk seviyesini yüksek gören kurumlar, operasyonel verimlilik ve iş gücü maliyetlerini%15daha iyi yönetebildiklerini düşünüyor.

Kurumların en zor bulduğu yetkinlikler

Otomasyon mu? Gelsin bakalım…


Kurumların iş gücü planlama olgunlukları orta seviyede…



İletişim

Ülker Day

Ülker Day

​İnsan Yönetimi ve Organizasyon Danışmanlığı, Şirket Ortağı, PwC Türkiye

Telefon: +90 212 326 6369