Geleceğin iş gücü: 2030’da Kırmızı Dünya

Kırmızı Dünya’nın hakimi inovasyon

Şirketlerin ve bireylerin tüketicilere istediklerini vermek için yarış içinde oldukları Kırmızı Dünya inovasyon için mükemmel bir kuluçka işlevi görüyor. 

Dijital platformlar ve teknoloji, başarılı fikirlerin hayata geçmesini ve uzmanlığa yönelik niş kâr fırsatlarının artmasını sağlar. Şirketler, kişiselleştirilmiş ürün ve hizmetler sunmak ve bu niş alanlarda yeni yöntemler bulmak için inovasyondan yararlanırlar.Ancak, fikirlerin öne çıktığı ve inovasyonun düzenlemeleri geride bıraktığı bir dünyada riskler de yüksektir. Bugün başarılı olan şirketler yarın kendilerini mahkemede sanık sandalyesinde bulabilir.

Kırmızı Dünya’da İş Gücü

Kırmızı Dünya’da inovasyon ve çalışanlar ayrılmaz bir bütündür. 

Bir sonraki fırsatı bekleyen yetenekler tarafından desteklenen şirketler kendilerinden emin ve çevikler. Çalışanlar, en çok aranan becerilere sahip olanların en cömert ücret paketine sahip olacağını ve benzer kafa yapısına sahip çalışanların teknoloji ve inovasyon ile birbirlerine yaklaşacağının farkındalar. 

Uzmanlara göre çalışanlar sık iş değiştirdiği ve sadece proje ve iş devam ettiği sürece aynı yerde kaldığı için projeler, hızlı bir şekilde ortaya çıkıyor, evriliyor ve sonuçlanıyor. 

İK, şirketten ayrı bir fonksiyon olarak var olmuyor ve girişimci liderler çalışanlar ile ilgili süreçler için dış kaynak kullanımından ve otomasyondan yararlanıyor.

Büyük şirketler, aradıkları uzmanları tespit etmek için özel yetenek stratejilerinden ve yapay zekâdan yararlanarak  'acqui-hire’ stratejisini ve fikri mülkiyeti öne çıkarıyor. 

Kırmızı Dünya’da teknolojinin rolü

Teknoloji, güçlü, benzer kafa yapısına sahip ve sınır ötesi sosyal “baloncuklar” oluşturarak girişimcilerin mevcut büyüklüklerinin çok ötesine erişmesini sağlıyor.

Teknoloji ve büyük veri ile desteklenen yeni ürünler ve iş modelleri ışık hızında geliştirilebilir. Ayrıca şirketler, niş pazarlara ve kişisel tercihlere göre hizmet sunmak için yeni yollar bulabilirler. 

Dijital platformlar işveren ile çalışanı, yenilikçi ile sermayeyi ve tüketici ile üreticiyi eşleştiriyor.

“Şirketler, çalışanlara sadık değiller. Talep edilen yeteneklere sahip olan çalışanlar başarılı olurken miadı dolmuş becerilere sahip olanlar geride kalacak.”

Yarı zamanlı kamu çalışanı (66), ABD

İletişim

Bizi takip edin