Değişim her yerde; bunu çalışanlar da hissediyor. PwC’nin 2019’dan beri yapılan Geleceğin Çalışma Hayatına Dair Umutlar ve Endişeler Araştırması çalışanların yarısından fazlasının bir anda her şeyin değiştiğini düşündüğünü, %44’ünün neden mevcut durumun değişmesi gerektiğini anlamadığını ortaya çıkarıyor. Aynı zamanda çalışanlar artan iş yoğunluğu, iş güvencesinde belirsizlik ve yaygınlaşan finansal zorluklar raporluyor.
Karalar bağlamadan önce aklınızda bulunsun: İyimserlik ve iş memnuniyetine dair de kuvvetli işaretler var. Çalışanların çoğu yeni çalışma şekillerine adapte olmaya hazır olduğunu belirtiyor. Birçoğu becerilerini geliştirmek istiyor; verimliliği artırmak için üretken YZ kullanmaktaki potansiyeli görüyor. Yarıdan fazlası gördükleri son değişimlerin şirket geleceği adına iyimser hissettirdiğini söylüyor.
50 ülke ve bölgedeki 56.000’i aşkın çalışanla gerçekleştirilmiş ankete dayanan bu karışık sinyaller küresel işgücünün bugün ve yarın arasında sıkıştığına işaret ediyor. Çalışanlar geleceğe açık, ancak bugün yaşadıkları baskılar yarının neye benzeyeceğine, bu yarına nasıl katkıda bulunabileceklerine dair vizyona gölge düşürüyor. Değişim için meşru ticari sebepler olsa da (CEO’lar uzun vadede şirketlerinin ekonomik anlamda sürdürülebilir kalması için acil bir dönüşüm çabası içerisinde) liderler değişimin gerekli olduğunu en önemli paydaşlarına, çalışanlarına, anlatmak zorunda. Çalışanlar değişimi anlamaz, değişime katkıda bulunmazsa, dönüşüm planlarınız başarıya yüksek ihtimalle ulaşamaz.
Bu seneki anketimiz C seviye liderlerin kilit dönüşüm alanlarında değişime hazır işgücü inşa etmesi için gerçekleştirilmesi gereken altı aksiyonla bağlantılı çalışan algısı ve tutumunu inceliyor: değişimde liderlik, Üretken YZ’nin gücünü ortaya çıkarma, beceri geliştirme aracılığıyla performans iyileştirme ve çalışan deneyimi.
Yüksek ihtimalle, şirketinizin geleceği için bir vizyonunuz var. Ancak bu vizyonu gerçeğe dönüştürmek, liderler ve çalışanlar değişimi beraber olanaklı kılmadıkça, muhtemel değil. Çalışanlarınızın değişimin neden gerekli olduğunu ve nasıl katkıda bulunabileceklerini anlamasına yardımcı olmanız gerekir. İlham veren şeffaf liderlikle iş liderleri heyecanlı ve bu vizyonu gerçeğe dönüştürmeye hevesli bir işgücü inşa edebilir.