Her şeyi her yerde görmenizi ve tahmin etmenizi sağlayabilen gelişmiş iş analitiğine sahip olduğunuzu hayal edin. Müşteri ile olan her etkileşimi, tedarik zincirinizde hareket eden her parçayı, dünyanın herhangi bir yerinde olan herhangi bir finansal işlemi görebileceksiniz.
Müşterilere dair iç görüyü geliştirmek, ürünleri daha hızlı üretmek ya da dolandırıcılığı durdurmak için bütün veriyi anında işlemenizi sağlayan bir veri mimarisi hayal edin.
Şimdi de müşteri kaybını durdurabileceğiniz, kazaları önleyebileceğiniz, tıbbi tedavilerin etkilerini tahmin edebileceğiniz, kısaca olaylar daha gerçekleşmeden önce onlara tepki verebileceğiniz tahmin analizleri kullanmayı hayal edin. Ayrıca, analitiğin, iş inovasyonunu yönlendirmenize ve henüz hayal bile edemediğiniz ürünler ve teklifler oluşturmak için tamamen yeni gelir akışları açmanıza yardımcı olabildiğini hayal edin.
Bu, bir süper güç sahibi olmak gibi olurdu.
İyi haber şu ki, veri zaten sahip olduğunuz bir varlık. Biz, mevcut durumunuzu analiz etmenize, güçlü bir veri temeli oluşturmanıza, ardından bu verileri paraya dönüştürmenize, iş performansını optimize etmenize ve veri fırsatlarını ticarileştirmek için elde tuttuğunuz bilgilerin gücünü kullanmanıza yardımcı olacağız.
Verilerinizi iş inovasyonunu teşvik etmek için kullanırsınız. Bu nedenle, hataya yer yoktur. Veri kalitesi sağlam veri yönetimi ile elde edilir. Veriler iyi organize edilmiş, ilgili, doğru ve anlaşılabilir olmalıdır. PwC, veri iskeletinizi (yapınızı) oluşturmanıza, strateji oluşturmanıza, altyapınızı, süreçlerinizi ve sistemlerinizi optimize etmenize ve veri odaklı bir organizasyon haline gelmeniz için gerekli kültürü oluşturmanıza yardımcı olur.
Diyelim ki doğru veri mimarisine sahipsiniz ve veri kalitenize güvenebiliyorsunuz. Peki bununla ne yapacaksınız? Tahmine dayalı analitiğin devreye girdiği nokta işte burasıdır. Tahmine dayalı analizler, verilerinizi kullanarak size önceden harekete geçme potansiyeli sağlar. Usulsüzlük eylemleri gerçekleşmeden önce tespit etmek için risk analizlerini kullanın. Haftalar önceden, mağaza katında kaç kişiye ihtiyaç duyacağınızı öğrenmek için müşterilere dair bilgi elde edinin. Şirketler arası birleşme ve şirket alımı verileri aracılığıyla anlaşmaları önceden tahmin edin ve optimize edin. Karmaşık bir veri grubundan, doğru ilişkileri keşfedin ve analizlerinize güvenle devam edin.
Tüm süreçler ve bunların her bir fonksiyonu daha etkin çalışabilir. Örneğin, analizler Perakende Sektöründeki uçtan uca değer zincirini anlamanıza, optimize etmenize ve işletme maliyetlerinizi yönetmenize yardımcı olabilir. Teknolojiyi daha akılcı bir şekilde kullanarak müşterilerinize dair iç görü kazanmanızı sağlayabilir. Stratejik fiyatlandırma modelleri, veri odaklı pazarlama ile büyümeyi hızlandırır.
Eğer veriler yeni bir değerli madense, ancak nerede ve nasıl bulacağınızı bildiğiniz zaman iş inovasyonu yapabilirsiniz. Birlikte, yeni teknolojileri keşfedeceğiz, yenilikçi fikirleri test edeceğiz ve iş yapma şeklinizi yeniden düşünmenin yollarını açığa çıkaracağız.
Oktay Aktolun
Risk, Süreç ve Teknoloji Hizmetleri Lideri, PwC Türkiye
Telefon: +90 212 326 6468
© 2024 PwC. All rights reserved. PwC refers to the PwC network and/or one or more of its member firms, each of which is a separate legal entity. Please see www.pwc.com/structure for further details.