Rekabette üstünlük sağlamanın yeni yolu krize hazırlıklı olmaktan geçiyor: 4.500 krizden çıkarılan dersler
2.000 şirket. 4.500 kriz: İşte tüm bilmeniz gerekenler
PwC tarafından ilk kez gerçekleştirilen ve şimdiye kadar elde edilmiş en kapsamlı kurumsal kriz verisine dayanan Küresel Kriz Araştırması’nı sunmaktan memnuniyet duyuyoruz. Raporumuzda, 25 sektör ve 43 ülkeden 2.084 şirketin üst düzey yöneticilerinin görüşleri ışığında, 1.430'u son beş yılda yaşanmış 4.515 krizin değerlendirmesi yer alıyor.
Şirketlerin gerçek hayattaki deneyimlerini inceleyerek oldukça şaşırtıcı bulgulara ulaştık. Bu bulguların çoğu temel kriz yönetimi kavramını, hatta bizim krizi nasıl algıladığımızı, tümüyle değiştirecek cinsten.
Kriz yönetimi süreçlerinde karşılaşılan “sorunlara odaklanmak” yerine, bu sorunlardan yola çıkarak başarılı bir kriz yönetimi planı tasarladık. En kötü krizlerden güçlenerek çıkan şirketlerle görüşerek, bu şirketleri aynı başarıyı gösteremeyen şirketlerle karşılaştırdık.
Video süre 00:01:28
Kriz nedir? Bu yeni düzende faaliyet göstermek ne anlama geliyor?
Krizden kaynaklanan şok dalgalarının etkisi uzun zamana yayılarak şirketleri tekrar tekrar vurabiliyor. Bu durumda hasarı nasıl en aza indirgeyebilirsiniz?
Bazı şirketler krizden güçlenerek çıkarken, hatta gelirlerini artırırken; bazıları ise kriz sonrasında hızla güç kaybediyor. Krizden güçlenerek çıkmanın sırrı nedir?
Sizinle aynı sektördeki şirketlerin geçmişteki deneyimleri krizlerin geleceği hakkında bizlere neler söylüyor? 1.400 yöneticiyle bu konuyu değerlendirdik.