PwC Küresel Kriz Araştırması 2019

Rekabette üstünlük sağlamanın yeni yolu krize hazırlıklı olmaktan geçiyor: 4.500 krizden çıkarılan dersler

2.000 şirket. 4.500 kriz: İşte tüm bilmeniz gerekenler

PwC tarafından ilk kez gerçekleştirilen ve şimdiye kadar elde edilmiş en kapsamlı kurumsal kriz verisine dayanan Küresel Kriz Araştırması’nı sunmaktan memnuniyet duyuyoruz. Raporumuzda, 25 sektör ve 43 ülkeden 2.084 şirketin üst düzey yöneticilerinin görüşleri ışığında, 1.430'u son beş yılda yaşanmış 4.515 krizin değerlendirmesi yer alıyor.

Şirketlerin gerçek hayattaki deneyimlerini inceleyerek oldukça şaşırtıcı bulgulara ulaştık. Bu bulguların çoğu temel kriz yönetimi kavramını, hatta bizim krizi nasıl algıladığımızı, tümüyle değiştirecek cinsten.

Kriz yönetimi süreçlerinde karşılaşılan “sorunlara odaklanmak” yerine, bu sorunlardan yola çıkarak başarılı bir kriz yönetimi planı tasarladık. En kötü krizlerden güçlenerek çıkan şirketlerle görüşerek, bu şirketleri aynı başarıyı gösteremeyen şirketlerle karşılaştırdık.

 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Başarılı olan şirketler neleri farklı yapmıştı? Olumlu sonuç almalarını sağlayan hangi önemli hazırlık adımlarını atmışlardı? Kriz gerçekten de pozitif bir deneyim olabilir miydi? Hatta rakiplere karşı üstünlük sağlayacak bir deneyim olarak görülebilir miydi?

Cevap, evet. Üstelik bunun nasıl olduğunu anlamak için bir kriz yaşamanız da şart değil.

Video süre 00:01:28

Krizle yaşamak

Kriz nedir? Bu yeni düzende faaliyet göstermek ne anlama geliyor?

Krizin zincirleme etkisi

Krizden kaynaklanan şok dalgalarının etkisi uzun zamana yayılarak şirketleri tekrar tekrar vurabiliyor. Bu durumda hasarı nasıl en aza indirgeyebilirsiniz?

Kriz sizin için faydalı olabilir mi?

Bazı şirketler krizden güçlenerek çıkarken, hatta gelirlerini artırırken; bazıları ise kriz sonrasında hızla güç kaybediyor. Krizden güçlenerek çıkmanın sırrı nedir?

Krizin geleceği

Sizinle aynı sektördeki şirketlerin geçmişteki deneyimleri krizlerin geleceği hakkında bizlere neler söylüyor? 1.400 yöneticiyle bu konuyu değerlendirdik.

İletişim

Serkan Tarmur

Serkan Tarmur

Danışmanlık Hizmetleri Lideri, PwC Türkiye

Telefon: +90 212 376 5302

Gökhan Yılmaz

Gökhan Yılmaz

Suistimal, Uyum ve Kriz Yönetimi Danışmanlığı Lideri, PwC Türkiye

Telefon: +90 212 376 5302

Bizi takip edin