Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından 03/01/2025 tarihinde ebelge.gib.gov.tr adresinde yayımlanan duyuru ile muhasebe kayıt süreçleri ile beyannamelerin hazırlanması ve verilmesine ilişkin işlemlerin etkinleştirilmesi amacıyla e-Fatura ve e-Arşiv Uygulamalarına İlişkin İptal ve İhtar/İtiraz Bildirim Kılavuzlarında itiraz talebinin kabul edilmesi gereken sürelere ilişkin olarak değişiklik yapılmıştır.
Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından 03/01/2025 tarihinde ebelge.gib.gov.tr adresinde yayımlanan duyuruyla birlikte;
e-Fatura Uygulaması İptal ve İhtar/İtiraz Bildirim Kılavuzunda,
İtiraz talebinin kabul edilmesi gereken sürelerde 5.2 ve 5.4 bölümlerinde aşağıdaki değişiklikler yapılmıştır.
“5.2 Kendisi Tarafından Düzenlenmiş e-Faturalar İçin Gelen İtiraz Talebini Onaylama / Reddetme bölümünde,
İtiraz işleminin düzenleyicisi tarafından kabul edilmesi ve bu işlemin e-Faturanın ait olduğu ayı izleyen ayın 15’nci günü sonuna kadar yapılması durumunda ilgili fatura hem alıcının sanal Ba hem de satıcının sanal Bs formunda yer almayacaktır.
İtiraz işleminin e-Faturanın düzenleyicisi tarafından faturanın ait olduğu ayı izleyen ayın 15’nci günü sonuna kadar yapılmaması durumunda fatura, alıcısının sanal Ba formunda yer almayacak olup, bununla birlikte itiraz talebini süresinde onaylamayan satıcının sanal Bs formunda yer alacaktır.”
“5.4 Adıma Düzenlenen e-Faturalar İçin Gelen İtiraz Talebini Onaylama / Reddetme bölümünde,
İtiraz talebinin kabul edilmesi durumunda;
İtiraz işleminin alıcısı tarafından kabul edilmesi ve bu işlemin e-Faturanın ait olduğu ayı izleyen ayın 15’nci günü sonuna kadar yapılması durumunda ilgili e-Fatura hem alıcının sanal Ba hem de satıcının sanal Bs formunda yer almayacaktır.
İtiraz işleminin alıcı tarafından e-Faturanın ait olduğu ayı izleyen ayın 15’nci günü sonuna kadar yapılmaması durumunda e-Fatura satıcının sanal Bs formunda yer almayacak olup, bununla birlikte itiraz talebini süresinde onaylamayan alıcının sanal Ba formunda yer alacaktır.”
e-Arşiv Fatura Uygulaması İptal ve İhtar/İtiraz Bildirim Kılavuzunda,
İtiraz talebinin kabul edilmesi gereken sürelerde 4.2 ve 4.4 bölümlerinde aşağıdaki değişiklikler yapılmıştır.
“4.2 Kendisi Tarafından Düzenlenmiş e-Belgeler İçin Gelen İtiraz Talebini Onaylama / Reddetme bölümünde,
İtiraz işleminin düzenleyicisi tarafından kabul edilmesi ve bu işlemin belgenin ait olduğu ayı izleyen ayın 15’nci günü sonuna kadar yapılması durumunda ilgili belge hem alıcının sanal BA hem de satıcının sanal BS formunda yer almayacaktır.
İtiraz işleminin düzenleyicisi tarafından kabul edilmemesi ya da itiraz işlemine ilişkin kabul işlemlerinin belgenin ait olduğu ayı izleyen ayın 15’nci günü sonuna kadar yapılmaması durumunda belge, alıcısının sanal BA formunda yer almayacak olup, bununla birlikte itiraz talebini süresinde onaylamayan ya da reddeden satıcının sanal BS formunda yer alacaktır.”
“4.4 Adıma Düzenlenen e-Belgeler İçin Gelen İtiraz Talebini Onaylama / Reddetme bölümünde,
İtiraz işleminin alıcısı tarafından kabul edilmesi ve bu işlemin belgenin ait olduğu ayı izleyen ayın 15’nci günü sonuna kadar yapılması durumunda ilgili belge hem alıcının sanal BA hem de satıcının sanal BS formunda yer almayacaktır.
İtiraz işleminin alıcı tarafından kabul edilmemesi ya da itiraz işlemine ilişkin kabul işlemlerinin belgenin ait olduğu ayı izleyen ayın 15’nci günü sonuna kadar yapılmaması durumunda belge satıcının sanal BS formunda yer almayacak olup, bununla birlikte itiraz talebini süresinde onaylamayan ya da reddeden alıcının sanal BA formunda yer alacaktır.”
İlgili duyuru metnine ve kılavuzlara aşağıdaki bağlantılar yardımıyla ulaşabilirsiniz.
https://ebelge.gib.gov.tr/anasayfa.html
PwC bülten ve bilgilendirme gönderimlerini almak ve daha fazla bilgi edinmek için bize ulaşın.