Üretken yapay zekâ, sürdürülebilirlik, sektör yeniden yapılanması ve diğer dinamiklerle şekillenen bir dünyada büyümek iş modelinizi yalnızca rekabetçi kalmak için dönüştürmekle ilgili değildir. PwC’nin 28. Küresel CEO Anketi’nden elde edilen Perakende ve Tüketici Ürünleri Sektörü bulguları çarpıcı bir gerçeği ortaya koyuyor: Bazı şirketler bu yeni dünyada cesur adımlarla iş modellerinde değişikliklere yönelirken, bazıları eski düşünce yapıları ve süreçler tarafından geride kalma riskiyle karşı karşıya.
Üretken yapay zekâ (GenAI) şimdiden sonuç veriyor: Dünya genelinde her üç Perakende ve Tüketici Ürünleri CEO’sundan biri, GenAI’nin gelir ve kârlılığı artırdığını belirtiyor ve %45’i önümüzdeki yıl kârlarının daha da artmasını bekliyor. CM CEO’larının %56’sı GenAI’nin çalışanları daha verimli hale getirdiğini söylüyor – ancak bu potansiyelin tam anlamıyla açığa çıkması için güven kritik bir faktör.
S: Üretken yapay zekâ (GenAI) şirketinizde son 12 ayda aşağıdaki alanları ne ölçüde etkiledi? (Perakende ve tüketeci ürünleri sektöründen küresel CEO'ların yanıtları)
Pek çok şirket iklim dostu yatırımlar yapıyor ve finansal faydalar elde ediyor: %19’u maliyetlerin azaldığını bildirirken, Perakende veTüketici Ürünleri Sektörü CEO’larının üçte biri gelir artışı sağladığını belirtiyor. Çıkarılacak ders? Sürdürülebilirlik her zaman bir maliyet anlamına gelmez – aksine, büyümeyi destekleyebilir.
S: Şirketinizin son beş yılda başlattığı iklim dostu yatırımlar aşağıdaki alanları ne ölçüde etkiledi? (Perakende ve tüketeci ürünleri sektöründen küresel CEO'ların yanıtları)