Uzaktan çalışma modeli doğru bir strateji ile yönetilebilirse verimli ve sürdürülebilir bir çalışma ortamı yaratmak gayet mümkün. Bununla birlikte, uzaktan çalışmanın beraberinde getirdiği; zaman yönetimi, ekip içi iletişim ve motivasyon gibi bazı kısıtlamaları var. PwC olarak, uzaktan çalışma modeli süreçlerini uçtan uca ele alarak, çeşitli senaryolar üzerinden birlikte kararlar veriyor, şirketiniz ve çalışanlar için geleceği tasarlıyoruz.
Playback of this video is not currently available
Hibrit modeller, bazı şirketler tarafından bir gereklilik olarak yorumlanırken bazı şirketler tarafından ise verimliliği arttıracak bir geliştirme olarak yorumlanıyor. Ancak, hibrit ya da uzaktan çalışma modellerinin ele alınması gereken birden fazla boyut bulunmaktadır.
PwC olarak, çalışma şekillerinin değerlendirmesini yaparken çeşitli boyutlarda süreçleri ele alarak, kurumlara özel çözümler sunuyoruz.
Riskler ve Güvenlik Unsurları
Kullanılan Sistem, Araçlar ve Üretkenlik Faktörleri
Düzenleyici Kurallar ve Regulasyon, İş Hukuku ve SGK Boyutları
Kurum / Paydaş İlişkileri ve İş birliği
Wellbeing ve Fiziksel Koşullar
Kültürel Faktörler
Danışmanlık hizmetimiz ile aşağıdaki alanlara odaklanarak size destek olabiliriz:
Çalışanların talepleri, şirketin kültürü ve piyasadaki uygulamalar göz önünde bulundurularak uzaktan çalışma ve hibrit çalışma politikasının ve şirketin lokasyon stratejisinin tanımlanması
Uzaktan çalışma veya ofisten çalışma modelinin rol grupları bazında tanımlanması
Verimliliği korurken; esnekliği destekleyecek, çalışan ve ekip motivasyonunu koruyan, uzaktan çalışmayı kolaylaştıran uygulamaların değerlendirilmesi
Uzaktan çalışmanın beraberinde getirdiği risklerin analizi (veri gizliliği gibi) ve aksiyon planlarının tanımlanması
Uzaktan çalışma sonrasında, iş hukuku ve sözleşme yönetimi etkilerinin değerlendirilmesi
Uzaktan çalışma modelinde maliyet kalemlerinin analiz edilmesi ve tasarruf imkanlarının tanımlanması
Yaklaşık on yıl önce PwC, çalışanlar için uzaktan çalışmayı bir seçenek olarak sunmaya başladı. Mevcut olan bu kadar çok yeni teknoloji ve bağlantı sayesinde, çoğu kişi günlük işe gidip gelmenin zorunlu olmadığını gördü. Süreç boyunca, ofisten uzakta çalışırken üretkenliği nasıl yüksek tutacağımıza dair değerli dersler aldık.
Yeni çalışma modelleriyle ilgili yaptığımız birçok proje ve araştırma doğrultusunda, organizasyonların yeni çalışma modellerine geçiş sürecinde yaşayacakları deneyimi birçok boyutta ele alıyor, çalışan beklentileri ve kurumun ihtiyaçları doğrultusunda şirketlere özel çözümler sunuyoruz..
Ülker Day
İnsan Yönetimi ve Organizasyon Danışmanlığı, Şirket Ortağı, PwC Türkiye
Telefon: +90 212 326 6369