Perakende ve Tüketici Ürünleri

“Yeniden keşifler çağında” büyümek için beş öncelik

  • 10 dakikalık okuma
  • 03 Nisan 2024

Bu seneki araştırmaya göre, şirketler, yeniden keşifler çağında değişim için hızlı aksiyon almanın öneminin farkında olarak adım atıyorlar.

İklim değişikliği, üretken yapay zekâ ve bir dizi farklı tehdidin gölgesinde ve fırsatlarının eşiğinde, Perakende ve Tüketici Ürünleri sektöründeki CEO’lar sürdürülebilir sonuçlar elde etmek için beş önemli konuda çabalarını hızlandırmalı ve iş modellerini yeniden gözden geçirmeli.

İş modelinizin uzun vadede uygulanabilirliğini göz önünde bulundurun

Küresel olarak, CEO'ların %97'si son beş yıl içinde yeniden keşfetmek için bazı adımlar attıklarını bildiriyor. Ancak söylemleri, eylemlere dönüştürmek zorlu bir yoldur. Bütün bu çabalarına rağmen Perakende ve Tüketici Ürünleri sektöründeki CEO'ların %39’u mevcut şekilde yollarına devam ederse, önümüzdeki on sene boyunca şirketlerinin ekonomik olarak varlıklarını sürdürüp sürdürmeyeceklerinden emin olmadıklarını söylüyor.  

Süregelen dönüşüm zorunluluğu

Üretken yapay zekâ söz konusu olduğunda hızlı ama sorumlu hareket edin

Önümüzdeki yıl, Perakende ve Tüketici Ürünleri sektöründeki CEO'ların önemli bir kısmı, diğer faydaların yanı sıra, üretken yapay zekânın çalışanların işteki zamanlarında verimliliği artırmasını (%61) ve şirketlerinin ürün veya hizmetlerinin kalitesini iyileştirmesini (%51) bekliyor. Ancak, üretken yapay zekânın siber güvenlik riskini ve ön yargıyı artıracağından ve başka zorluklar yaratacağından da endişe duyuyorlar. Üretken YZ'nin parlak potansiyelini keşfederken, ciddi ve tutarlı bir şekilde potansiyel tuzaklarına dikkat edin.

27. Küresel CEO Araştırması

“Yeniden keşifler çağında” büyümek için beş öncelik:

Perakende ve Tüketici Ürünleri

Raporu incele (PDF of 1.17mb)

İletişim

Aslıhan Dellaloğlu Karacalı

Aslıhan Dellaloğlu Karacalı

Pazarlama ve İletişim, Direktör, PwC Türkiye

Telefon: +90 212 326 6570

Bizi takip edin: