İklim değişikliği, üretken yapay zekâ ve bir dizi farklı tehdidin gölgesinde ve fırsatların eşiğinde, Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon sektörlerindeki CEO’lar sürdürülebilir sonuçlar elde etmek için beş önemli konuda çabalarını hızlandırmalı ve iş modellerini yeniden gözden geçirmeli.
Küresel olarak, CEO'ların %97'si son beş yıl içinde yeniden keşfetmek için bazı adımlar attıklarını bildiriyor. Ancak söylemleri, eylemlere dönüştürmek zorlu bir yoldur. Bütün bu çabalarına rağmen TMT CEO'larının %52'si mevcut şekilde yollarına devam ederse, önümüzdeki on sene boyunca şirketlerinin ekonomik olarak varlıklarını sürdürüp sürdürmeyeceklerinden emin olmadıklarını söylüyor.
Önümüzdeki yıl, TMT CEO'ların önemli bir kısmı, diğer faydaların yanı sıra, üretken yapay zekânın çalışanların işteki zamanlarında verimliliği artırmasını (%72) ve şirketlerinin ürün veya hizmetlerinin kalitesini iyileştirmesini (%67) bekliyor. Ancak, üretken yapay zekânın siber güvenlik riskini ve ön yargıyı artıracağından ve başka zorluklar yaratacağından da endişe duyuyorlar. Üretken YZ'nin parlak potansiyelini keşfederken, ciddi ve tutarlı bir şekilde potansiyel tuzaklarına dikkat edin.
Aslıhan Dellaloğlu Karacalı
Pazarlama ve İletişim, Direktör, PwC Türkiye
Telefon: +90 212 326 6570
© 2024 PwC. All rights reserved. PwC refers to the PwC network and/or one or more of its member firms, each of which is a separate legal entity. Please see www.pwc.com/structure for further details.