{{item.title}}
{{item.text}}
{{item.title}}
{{item.text}}
PwC Türkiye Finansal Raporlama ve Muhasebe Danışmanlığı hizmetleri şirketlere finansal raporlama ve muhasebe alanında ihtiyaç duydukları teknik konularda geniş tecrübe ve uzmanlığa sahip ekibi ile danışmanlık vermektedir.
Şirketlerin, yönetiminde etkin kararlar alınabilmesi için doğru ve eksiksiz bilgiler içeren finansal raporlamaya duyulan ihtiyaç her geçen gün artmaktadır. Paydaşlara doğru bilgiyi makul bir sürede sağlayabilmek, yatırımcılarla ve üçüncü partilerle paylaşılan bilgilerin tutarlılığından ve güvenilirliğinden emin olmak ve aynı zamanda yerel mevzuata ilişkin yükümlülüklerin yerine getirilmesi aşamasında aksaklıklarla karşılaşmamak şirketlerin önemli ihtiyaçlarıdır.
Bu ihtiyaçlara hizmet eden tüm dünyadaki profesyonel ağımız ile şirketlerin birçok zorluğun üstesinden gelmesine yardımcı olacak yerel ve uluslararası fırsatlar ve çözümler geliştiriyoruz. Teknoloji odaklı çözümlerimiz ve sahip olduğumuz kapsamlı dönüşüm ve proje yönetimi deneyim zenginliğimiz ile ihtiyaçlarınızı karşılıyoruz.
Deneyimli ve konusunun uzmanı profesyonellerden oluşan ekibimiz ihtiyaç duyduğunuz karmaşık muhasebe ve raporlama konularında sizlere yardımcı olmaktadır. Şirketlerin finansal raporlama gereksinimlerine cevap veren muhasebe, teknoloji, süreç ve sektör uzmanlığımız ile uygulamalarınızı kolaylaştıracak etkili çözümler üretmekteyiz
Farklı endüstrilerden yerli ve uluslararası çok sayıda şirket ve gruba finansal raporlama danışmanlığı hizmetleri vermekteyiz. Hedefimiz, ihtiyaç duyulan karmaşık muhasebe ve finansal raporlama sorunlarının çözümünde sizlere yardımcı olmaktır. Danışmanlık hizmetimiz UFRS/TFRS veya şirketinizin kullandığı finansal raporlama standartları uyarınca finansal tabloların derlenmesi (manuel ve sistem üzerinde), insan kaynağınıza yönelik teorik ve uygulama eğitimlerin verilmesinden finansal süreçlerinizin dijital dönüşümü konularına kadar genişletilebilmektedir.
Finansal Raporlama sürecinde size aşağıdaki detaylandırılmış konularda yardımcı olabiliriz :
Değişen standartların finansal tablolarına ve iş yapış tarzınıza etkilerinin değerlendirilmesi, standart değişikliklerinin nasıl uygulanacağı ile ilgili yol haritasının oluşturulması, muhasebe ve diğer teknik konularda danışmanlık verilmesi, ihtiyaç duyulması halinde yazılım seçimi ve uygulaması, süreçlerin yeni standarda uyumlu hale getirilmesi ve ilgili ekiplerin eğitilmesi gibi konularında size yardımcı olabiliriz.
Daha fazlası için;
Günümüzün hızla değişen dünyasında, rekabette bir adım öne geçme yarışı içinde olan şirketler için, iş yaşamının değişmeyen tek gündem maddesi şirket birleşmeleri ve satın almalarıdır. Şirketler, giderek daha da karmaşıklaşan Uluslararası Finansal Raporlama Standartları (“UFRS”) ve Amerikan Genel Kabul Görmüş Muhasebe İlkeleri (“US-GAAP) gereklilikleri ile tüm satın alma işlemleri süresince karşı karşıyadır. Satış ve Satın alma sözleşmesi (“SPA”) imzalandıktan sonra işlemin ve işlem sonrası iki şirket entegrasyonunun finansal tablolar, önemli finansal ve operasyonel göstergeler, raporlama süreçleri ve sistemler üzerindeki etkilerini anlamak ve ölçmek için geç olabilmektedir. Bu sebeple PwC, satın alma ve birleşme işlemlerinde uzmanlaşmış ekibi ile şirketlere tüm süreç boyunca danışmanlık sağlamaktadır.
Satın alma işlemleri sürecinde size aşağıdaki detaylandırılmış konularda yardımcı olabiliriz.
Faaliyet raporu ve diğer muhasebe süreçlerinde size aşağıda detaylandırılmış konularda yardımcı olabiliriz:
Her geçen gün dijitalleşen ve hızla değişen günümüz dünyasında şirketlerin geçmiş performanslarını analiz ederek hedeflerinin neresinde olduğunu anlamak ve geleceği planlamak için ellerindeki en önemli araçlardan biri yönetim raporlarıdır. Yöneticilerin karar alma süreçlerinde kullandıkları yönetim raporlarının detay seviyesi, rakamların güvenilirliği ve oluşturulma hızı doğru kararların doğru zamanda alınması adına önem arz etmektedir. İş çevresinin çok hızlı değiştiği günümüzde şirketlerin bu değişimlerin etkilerini hızlı bir şekilde öngörebilmesi, riskler ve olası etkilerini senaryo analizleri ile ölçerek rotalarını çizmeleri için geleneksel yönetim raporlamasının yanı sıra dijitalleşen dünyaya uyum sağlayan, günümüzün bilgi teknolojileri seviyesinde bir yönetim raporlaması yaklaşımına sahip olmaları rekabetçi ortamda avantaj yaratmaktadır. Dijital çağda yönetim raporlaması, şirketin performansını ölçmenin ve arka plandaki sebeplerin anlaşılmasının yanı sıra gelecekte ne olacağının öngörülebilmesini ve bu senaryolara ilişkin alınacak kararlarda yöneticilere destek sağlamalıdır.
Yönetim raporlamalarının anlamlı ve karar almaya destek olan bir araca dönüşmesi için şirketin kısa, orta ve uzun vadeli hedefleri doğrultusunda doğru anahtar performans gösterge/ KPI ları içerecek şekilde, finansal tabloları ile mutabakat içerisinde olan bir hazırlanma esasına göre hazırlanmaları, yönetim raporlarının anlamlı ve güvenilir veri yaratması için gereken temel faktörlerdendir. Öte yandan, yönetim raporlarının ulaşılabilir ve gerektiğinde detay bilgi verebilir olarak tasarlanmaları, karar alma sürecinde ve verinin hazırlanmasında zaman kazandırarak analiz ve planlamaya daha fazla fırsat yaratılmasına izin verir.
Yönetimin ihtiyaçlarının belirlenmesi
Yönetimin ihtiyaçları ve hedeflerine göre raporda sunulacak veri setlerinin belirlenmesi, performansın değerlendirilmesinde yapılacak analizlerin verimliliği için önem taşır, yönetim için öneme sahip olan verilerin raporda öne çıkarılmasını sağlar.
Yönetim raporunun içeriğinin tasarlanması
Yönetim raporlaması sürecinin en önemli aşamalarından biri de raporda yer alacak detay analizlerin belirlenmesi ve kurgulanmasıdır.
Yönetim raporlamasında finansal verilerin yanı sıra operasyonel verilerin ölçülmesi ve bu verilerin bağlantılı olduğu finansal sonuçlar ile etkileşimin kurulması performansın ölçülerek proaktif karar almaya imkân tanır.
Ürün/hizmet bazında karlılık maliyet analizi, nakit akış yönetimi, bütçelenen ve gerçekleşen karşılaştırmalarında ortaya çıkan olası farkların analizi ve senaryo analizleri gibi öğeler, gelecek dönemlerin planlanmasında baz veri oluşturur ve şirketin hedeflerine olan yolculuğunda daha güvenilir bir rehberlik sunar.
Veri akışının kurgulanması
Yönetim raporunun hızlı ve güvenilir sonuçlar üretebilmesi için yönetim raporunu besleyecek verilerin ve kaynakların ihtiyaca göre yeterliğinin analiz edilmesi gerekmektedir. Bu verilerin üretildiği ve tutulduğu sistemler ile yönetim raporu arasında bağlantı kurularak yönetim raporunun ihtiyaç duyduğu veri beslemesi sağlanmalıdır.
Raporlama süreçlerinin oluşturulması
Yönetim raporunun istenen zamanda hazır olması sistemlerin yanı sıra kişilerin eforuna da bağlıdır. Aynı anda yönetim raporunun karşılaştırmaya izin vermesi için hazırlanış esası bakımından tutarlı olması gerekir. Yönetim raporuna akacak verilerin hazırlanış esası, verilerin kim tarafından ve hangi sürede hazırlanacağı gibi süreçlerin tanımlandığı bir “Yönetim Raporlaması El Kitabı” hazırlanması gerekmektedir.
Yönetim raporunun mali tablolar ile mutabakatının sağlanması
Yönetim raporunda sunulan finansal bilgiler şirketin mali tabloları arasındaki mutabakatın sağlanması, şirket yöneticilerinin şirketin performansını değerlendirdiği finansal veriler ile şirketin paydaşlarına sunduğu finansal bilgiler arasındaki bağlantıyı kurarak şeffaflığı ve tutarlılığı sağlar.
Yönetim raporunun dijitalleştirilmesi
Yönetim raporlamalarının temel bileşenlerinden ürün/hizmet bazında karlılık maliyet analizi, nakit akış yönetimi ve senaryo analizlerinin dijital bir raporlama yaklaşımıyla görsel öğeler ile desteklenerek tek bir dashboard’da özetlenerek sunulması, karar alıcıların ihtiyaç duydukları bilgilerin tek bir dijital ortamda sunulmasını sağlar ve detay seviyesine inerek kök sebeplerin hızlı bir şekilde tespitine imkan verir. PwC’nin sunacağı veya sizin seçeceğiniz bir başka platform üzerinde yönetim raporunun uygulanması, görsel tasarımının yapılması ve dashboard yapısının oluşturulmasıyla dijital raporlama sağlanabilir.
UFRS 9 finansal araçların muhasebesini temelden değiştirmiştir. UFRS 9 kapsamında değişiklik yapılan 3 temel alan; Sınıflandırma&Ölçme (itfa edilmiş maliyeti üzerinden, gerçeğe uygun değer değişimi diğer kapsamlı gelire yansıtılarak veya gerçeğe uygun değer değişimi kâr veya zarara yansıtılarak ölçülen), Değer Düşüklüğü (ileriye dönük beklenen kredi zarar modeli) ve Riskten korunma muhasebesi (kurallar genel olarak basitleştirilmiştir).
Sınıflandırma&Ölçme
UFRS 9, tüm finansal varlıkların aşağıdaki şekilde ölçülmesini gerektirmektedir:
Bir finansal varlığın itfa edilmiş maliyet olarak sınıflandırılıp sınıflandırılmadığına bakılmaksızın gerçeğe uygun değer değişimini diğer kapsamlı gelire ve gerçeğe uygun değer değişimini kâr veya zarara yansıtarak yapılan ölçüm yöntemleri esas olarak iş modeli değerlendirmesine ve SPPI- Testine (Sadece Anapara & Faiz Ödemeleri) dayanmaktadır.
Bu, standardın en az karmaşık alanı olabilir; ancak bankalar ve bilançolarında önemli finansal varlıklara sahip diğer finansal kuruluşlar için bunun önemli bir etkisi olabilmektedir.
Değer Düşüklüğü
UFRS 9, kredi zararlarının önden muhasebeleştirilmesini sağlayan bir değer düşüklüğü modeli için bazı gereklilikleri kapsamaktadır. Standart, varlıkların değer düşüklüğü için beklenen bir zarar modeli oluşturulmasını gerektirmektedir. Değer düşüklüğüne ilişkin gereklilikler şirketlere finansal tablolarında finansal araçlardan beklenen kredi zararları ile ilgili daha faydalı bilgiler sağlamaktadır. Bu bilgilerle şirketler finansal risklerini daha erken farkedebilmektedir.
Riskten Korunma Muhasebesi
UFRS 9'a eklenen genel riskten korunma muhasebesi gereklilikleri, IASB'nin riskten korunma muhasebesini basitleştirme hedefini göstermektedir. Standart riskten korunma muhasebesini şirketler tarafından üstlenilen risk yönetim faaliyetleriyle uyumlu hale getirmekte ve şirketin risk yönetimi stratejileri hakkında faydalı kararlar vermektedir. Yeni riskten korunma muhasebesi modeli, şirketlerin risk yönetim faaliyetlerini finansal tablolarında daha iyi sunmalarını mümkün kılmaktadır ve de önceki IASB modeline göre daha prensip esaslıdır.
UFRS 9 muhasebe politikası seçeneği sunmaktadır: İşletmeler UMS 39 finansal riskten korunma muhasebesi şartlarını uygulamaya devam edebilirler veya UFRS 9'u uygulayabilirler. Bu, bankaların ve diğer finansal kuruluşların dikkate alması gereken bir seçimdir.
Nasıl yardımcı olabiliriz?
Ekibimiz, finansal kuruluşların yeni muhasebe standartlarına başarıyla geçişlerini tamamlamalarında deneyime sahiptir. Doğru rakamların hesaplanmasının yanı sıra sizlere operasyonel zorluklarda da rehberlik edebilmektedir. Esnek ve ölçeklenebilir metodolojimiz, kalıcı faydalar elde edebilmeniz için etkili bilgi transferine odaklanmaktadır.
IFRS 9 geçişinizde sizlere aşağıdaki konularda yardımcı olabiliriz: